Canada en Yellowstone

Canada

We zijn onze trip gestart in Calgary waar we met het vliegtuig aankwamen en na de overnachting vertrokken naar Bannf. Hier overnacht in Red Roof Inn en de omgeving verkend zoals de Vermillion Lakes het Minnewanka Lake en Bow River. Na de overnachting hier vertrokken over de Highway 1 naar de Icefields P{arkway (93) naar Saskatchewan River Crossing onderweg bezocht het Lake Louise en Johnston Canyon en Castle Mountain. Vandaar vertrokken via Icefields Road (93) naar Jasper en daar diverse gletsjers en gletsjermeren bekeken. Vanuit River Crossing vertrokken naar Jasper. Daar twee dagen overnacht en de omgeving verkend. Vanuit Jasper zijn we via Kamloops naar Whistler vertrokken hier nabij het Wells Gray Provincial Park overnacht en dit park bezocht. Vanuit Whistler vertrokken naar Horshoe Bay en met de veerboot naar Nanaimo en van daaruit naar Parksville. Hier hebben we overnacht en ben ik ’s morgens gaan kijken of ik geen beren kon fotograferen. Jammer dat ik geen tele-lens bij me had. De volgende dag via Port Alberni naar Tofino. Hier hadden we op een boot willen gaan maar we waren te laat en de volgende morgen zijn we weer vroeg vertrokken naar Victoria op de zuidpunt van Vancouver Island. Vanaf Victoria zijn we met de veerboot teruggevaren naar Vancouver waar we een tweetal dagen hebben overnacht en de stad en de parken hebben bekeken. Vanuit Vancouver zijn we via Omak vertrokken naar Spokane (foto’;s staan op pagina 2). Onderweg even de Coulee-dam bekeken. In Spokane waren we getuige van een politieke meeting en hebben we kennis gemaakt met enkele amerikanen die ons vertelden wat er te doen was en welk beeld zij van Nederland hadden. Vanuit Spokane vertrokken naar Livingstone waar we drie dagen hebben overnacht en het Yellowstone Park hebben bezocht. Vanuit Livingstone zijn we via Waterton Glacier vetrokken naar Calgary. In het Waterton Glacier Park hebben we aan de Canadese zijde overnacht, waarna we de volgende dag weer zijn vertrokken.